Sens życia i sens wszechświata - Studia z teologii współczesnej - Michał Heller

Sens życia i sens wszechświata ebook
Studia z teologii współczesnej

WIĘCEJ O EBOOKU - „Sens życia i sens wszechświata”

O ile oczami wiary widzi się świat inaczej, niż oczami wiedzy naukowej?

Jak, w perspektywie teologicznej, sens człowieka wiąże się z sensem Wszechświata?

Jaki jest związek „teologii sensu” z „teologią stworzenia”?

Pytania o sens człowieka i sens Wszechświata są ze sobą ściśle związane. Właściwie stanowią one jedno Wielkie Pytanie. Człowiek jest genetycznie związany z Wszechświatem. Korzenie człowieka wyrastają z historii Wszechświata. Jeżeli Wszechświat ma sens, to sens ten prawdopodobnie obejmuje także człowieka, ponieważ człowiek jest częścią, więcej: elementem struktury Wszechświata. A czy mógłby istnieć człowiek obdarzony sensem w bezsensownym Wszechświecie? Polecamy wznowienie klasycznej książki słynnego filozofa i kosmologa, poprawione i poprzedzone nowym wstępem Autora.

Jednym z głównych problemów stojących przed teologią XXI wieku jest jej dialog z naukami, zwłaszcza z naukami przyrodniczymi. Fakt, że wielka liczba teologów (może nawet większość) nie dostrzega tego problemu, świadczy jedynie o tym, że jest to problem naprawdę palący. Zignorowanie go może zepchnąć teologię niedalekiej przyszłości na marginesy kulturowego życia ludzkości. Albo jeszcze wyraźniej – może włączyć teologię w ciągle przybierający na sile nurt irracjonalizmu, zrównując ją tym samym z wielu modnymi zabobonami. Należy więc problemowi dialogu teologii z naukami stawić czoło. (fragment książki)

Zachęcamy do przeczytania ebooka: „Sens życia i sens wszechświata”. Do zakupów powyżej 50,00 zł dodajemy bestseller literatury klasycznej gratis!